maatschappelijke zetel verplaatsen

waarom kiezen voor een virtueel kantoor?

Een bedrijf starten doe je vanuit passie voor het ondernemerschap.

Je droomt van een eigen kantoor waar je je bezighoudt met het bouwen aan je bedrijf. Het voelt veilig en vertrouwd om een kantoor aan huis te starten, want het is goedkoop en stelt je in staat vermogen op te bouwen. Op lange termijn doe je er goed aan om je onderneming te verhuizen naar een externe locatie. Een tussenstap is echter het huren van een statutaire vestiging. Je huurt een zakelijk adres zónder dat je direct een fysieke locatie huurt. Wat levert dit aan voordelen op en hoe kan Offirent je hierbij helpen? We informeren je graag over het verplaatsen van je vestigingsadres en hoe dit jou helpt om je onderneming op professionele wijze te presenteren aan je doelgroep.

Waar vestig je het officiële adres van je onderneming?

Bij een bedrijf starten in Limburg heb je een officieel adres nodig waar je post naartoe wordt gestuurd. Veel startende ondernemers gebruiken hun woonadres óf het adres van hun ouders als zetel. Dit is logisch, want dankzij nieuwe technologieën is het gemakkelijk om vanuit huis te ondernemen. Je bespaart bijvoorbeeld op je bedrijfskosten en je veel werkzaamheden zijn veelal op een plek uit te voeren: vergaderen doe je via Skype en je administratie voer je online vanachter je bureau. Toch zitten er niet alleen maar voordelen aan thuis of bij ouders ondernemen.

Waarom maatschappelijke zetel niet bij ouders of huisadres plaatsen?

Hoewel het aanlokkelijk is om op deze manier je bedrijf te runnen, zijn er genoeg voordelen te benoemen voor een representatief business adres. Zo wil je als zelfstandige liever geen klanten bij je (ouders) thuis ontvangen, maar in een mooi kantoor. Op die manier hoef je er niet altijd op te letten dat je huis opgeruimd en schoon is. Bovendien oogt een officieel kantoor inclusief adres professioneler dan een thuisadres. Je trekt dus meer klanten aan. En wat dacht je van alle post die binnenkomt? Is het niet prettiger om je business en privézaken gescheiden te houden? Dit realiseer je door het huren van een officieel business adres bij Offirent.

Waarom een maatschappelijke zetel huren?

Er zijn meerdere redenen op te noemen waarom het interessant is om een professioneel kantoor te huren bij ons bedrijf. Zo huur je bij Offirent een zakelijk adres voor slechts 80 euro per maand. Dit is inclusief een gratis flexplek tot 2 uur per maand en gebeurt op basis van beschikbaarheid. Stel dat je klanten, leveranciers of een administrateur wilt ontvangen, dan kan dit gemakkelijk op een mooie en professionele locatie. Ten slotte is het ook voor jezelf gunstig om een adres te huren voor je bedrijf. Het is een uitstekende manier om een lokaal te vestigen in de regio. Het huren van een officieel adres voor je bedrijf hoeft dus niet prijzig te zijn. Informeer geheel vrijblijvend naar de mogelijkheden die Offirent jou en je onderneming biedt.

Hoe maatschappelijke zetel verplaatsen in Belgie?

Ben je overtuigd en wil je je zetel verplaatsen vanuit een huisadres naar een zakelijk adres? Dan rijst ongetwijfeld de vraag: hoe maatschappelijke zetel verplaatsen in Belgie? Bij een eenmanszaak is je officiële zakelijke adres je huisadres en geef je een wijziging van het bedrijfsadres door via het ondernemersloket. Bij een vennootschap zijn er meerdere opties mogelijk. Bij een vennootschap heb je een officieel adres nodig van waaruit je je onderneming runt. Dit leg je vast in de statuten. Bij een BVBA moet je een vergadering organiseren en een notaris inschakelen. Laatstgenoemde geeft de wijziging door aan de rechtbank van koophandel die de uiteindelijke adreswijziging doorvoert. Dit kun je overigens voorkomen door preventief in de statuten te vermelden dat jij als zaakvoerder zelf het adres mag wijzigen van je onderneming.

Wat is het verschil tussen een vestigingseenheid en maatschappelijke zetel?

Alvorens je een verhuizing in gang zet, moet je zeker weten wat je precies gaat verhuizen. De vestigingseenheid is de plek waar je effectief werkt, maar kan ook uit meer eenheden bestaan. Denk bijvoorbeeld aan meerdere verkooppunten, een kantoor of magazijn. Alle vestigingseenheden van je bedrijf moeten zijn opgenomen in het KBO (Kruispuntbank van Ondernemingen). Het is belangrijk dat informatie up-to-date is, want bij onvolledigheid of onjuiste informatie riskeer je een boete. Bij een vennootschap heb je ook een officieel adres nodig van waaruit je je onderneming bestuurt. Bij een verhuizing dienen ook de statuten te worden aangepast en soms betekent dit ook een taalwijziging. In Vlaanderen is dit Nederlands, maar in Wallonië Frans. Bij een zetel in Brussel kan het allebei. Iets om rekening mee te houden bij een maatschappelijke zetel-verhuizing.

Wie breng je op de hoogte van je verhuizing?

Bij een verhuizing van je bedrijf is het belangrijk om een aantal instanties te informeren. Diverse instanties worden automatisch op de hoogte gebracht bij het verhuizen van je onderneming. Dit zijn bijvoorbeeld je ziekenfonds, arbeidsongevallenverzekeraars en gewestelijke huisvestingsmaatschappijen. Verder is het aan jou om diverse partijen zelf op de hoogte te brengen van een maatschappelijke zetel-verplaatsing. Denk hierin aan klanten, leveranciers, maar ook je bank en vaktijdschriften waarop je bent geabonneerd. Geef daarom een wijziging door aan het KBO of laat dit doen door je boekhouder of accountant. Doe dit altijd zo snel mogelijk, het liefst binnen 8 dagen. Ga er niet vanuit dat alles automatisch wordt geregeld, maar volg de officiële procedure om een boete te voorkomen.

Wat maakt het aantrekkelijk om een keuze te maken voor Offirent?

Je kan je bedrijf natuurlijk overal vestigen, maar Offirent biedt startende ondernemers diverse voordelen waardoor het voor jou interessant wordt om bij ons je kantoorruimte te huren. Zo bieden we je de mogelijkheid om gemakkelijk klanten en leveranciers te ontvangen. Ook kan je er uitstekend vergaderen met je boekhouder of accountant. Daarnaast helpen we jou ook graag met de postverwerking. Wij sorteren bijvoorbeeld je post en spreken met jou af wat je wensen zijn. We kunnen namelijk je post inscannen en naar je mailadres sturen. Op die manier mis je geen belangrijke post. Bij Offirent huren meerdere starters een flexibele werkplek zodat je altijd een praatje kunt maken of netwerken met andere freelancers. Zelfs een middag of avond Netflix behoort tot de mogelijkheden.

Wat zijn de voordelen van een extern kantoor?

Het huren van een officieel adres voor je onderneming bij Offirent is dus omwille van meerdere redenen aantrekkelijk: je ontvangt klanten en leveranciers op een aantrekkelijke bedrijfslocatie, je houdt privé en zakelijk gescheiden én je trekt sneller klanten aan. Bovendien is het prettig als je je bedrijf lokaal wilt veranderen in de regio. We kunnen ons voorstellen dat je na een tijdje meer dan 2 uur per maand een flexplek nodig hebt voor je onderneming. Misschien ben je zelfs wel op zoek naar een vaste werkplek omdat je bedrijf groeit. Ook daarin denken we graag met je mee.

Waarom contact opnemen met Offirent voor het huren van een zakelijk adres?

Is je nieuwsgierigheid geprikkeld en wil je meer weten over het huren van een officieel adres voor je onderneming? Aarzel dan niet om ons te contacteren. Wij informeren je graag en luisteren geduldig naar je wensen. Wij doen er alles aan om je optimaal te ondersteunen zodat jij je volledig kan focussen op je core business. Zo lukt het jou om daadwerkelijk een onderneming te bouwen waar je trots op bent. Wij dragen daar graag ons steentje aan bij. Neem contact met ons op en ontdek wat Offirent voor je kan betekenen.

Lezen 777 times
More in this category: « De offiRent Boys