7 minuten leestijd (1335 woorden)

Goedkoop virtueel kantoor huren

Virtueel kantoor

Wat is een virtueel kantoor?

Een virtueel kantoor is meer dan een fysiek bedrijfsadres alleen!   Een virtueel kantoor bestaat uit (een maatwerk van) diversen diensten die in één pakket vervat zitten. Een postbus is al jaren een mogelijke oplossing, maar een virtueel kantoor heeft heel wat meer voordelen dan een postbus.  U hebt bij een virtueel kantoor een echt fysiek bedrijfsadres waar u uw klanten/leveranciers kunt ontvangen. Uw klanten zullen onder de indruk zijn van uw prestigieuze locatie en uw bedrijf zal profiteren van de voordelen van een fysiek kantooradres.

Virtuele kantoren zorgen voor een verhoging van de productiviteit, een verlaging van de woon-werkkosten en meer flexibiliteit. Virtuele kantoren verlagen ook aanzienlijk de overhead- en technologiekosten, wat zorgt voor een meer kostenefficiënte oplossing voor modern werken.

offiRent, 2018

Wat is het verschil tussen een virtueel kantoor en een maatschappelijke zetel?

Een bedrijf kan meerdere virtuele kantoren hebben echter het kan maar één maatschappelijke zetel hebben.

De maatschappelijke zetel is het officiële adres van je onderneming. In een eenmanszaak is dat automatisch je woonadres, in een vennootschap heb je meerdere opties. Maar aan je keuze hangen wel een aantal juridische gevolgen vast. In een vennootschap moet je je maatschappelijke zetel verplicht in de statuten vastleggen. Dat adres mag gerust verschillen van je werkelijke of uitbatingszetel: de plek van waaruit je je activiteiten effectief uitvoert. 

Wat gebeurt er met mijn post?

Als u een virtueel kantoor huurt bij offiRent staat uw postadres in ons kantoor te Limburg geregistreerd. Dit betekent dat uw post hier zal aankomen. offiRent sorteert de post handmatig uit in uw persoonlijk postvak en brengt u telefonisch of via mail op de hoogte bij nieuw ontvangen post. Bij een virtueel kantoor contract zijn er 3 mogelijkheden om uw post te bemachtigen:

  • U komt de post zelf ophalen in ons kantoorgebouw nabij Hasselt.
  • Uw post wordt digitaal in gescand en naar u verzonden via mail.
  • De post wordt in gesloten omslag doorgestuurd naar uw privé adres (exclusief kosten)

Hoe verplaats ik de maatschappelijke zetel van mijn bedrijf?

Uw maatschappelijke zetel staat geregistreerd in de statuten van uw onderneming. Daarom kan je deze pas wijzigen wanneer de beslissing om te verhuizen goedgekeurd werd tijdens een algemene vergadering. Vergeet dus zeker niet het verslag van de algemene vergadering op te maken, waarin de datum van de wijziging vermeld staat.

Dit verslag dient door de zaakvoerder ondertekend te worden. Het maatschappelijke adres wordt aangepast via een neerlegging bij de griffie.

Nadien wordt het nieuwe adres in het Belgisch Staatblad gepubliceerd. Uw ondernemingsloket kan dit voor u neerleggen bij de griffie op basis van een verslag algemene vergadering.

Vooraleer u bovenstaande acties kunt ondernemen dient u klant te worden van offiRent en een ondertekend contract bezitten voor uw virtueel kantoor. Na ondertekening van het contract en betalen van de eerste huur maken wij u een attest op dat u uw maatschappelijke zetel op ons adres kunt plaatsen.

Waarom een virtueel kantoor huren?

Het runnen van een bedrijf vanuit uw eigen huis heeft zijn voordelen, maar het kan behoorlijk uitdagend zijn wanneer uw administratieve taken zich met uw werk gaan bemoeien.  Misschien begint u het gevoel te krijgen dat u een meer professionele set-up voor uw bedrijf wilt? Heeft u ooit overwogen om een virtueel kantoor te huren?

Het hebben van een prestigieus zakenadres zorgt ervoor dat uw merk een geloofwaardig, professioneel en rechtmatig bedrijfsimago behoudt. Het gebruik van een fysiek zakelijk adres en een telefoonnummer op uw visitekaartjes, website en e-mail verhoogt het vertrouwen van klanten, in tegenstelling tot het zien van een mobiel nummer en thuisadres. Het verhoogt uw professionaliteit en geloofwaardigheid als bedrijf en maakt u meer aanspreekbaar. Het helpt ook uw privacy te beschermen en houdt persoonlijke en professionele domeinen gescheiden en dus is zo dus ook veiliger. 

Aangezien u geen vast kantoor hebt, is er geen woon-werkverkeer. Dit maakt virtuele kantoren milieuvriendelijker dan traditionele kantoorruimtes. Het stelt u in staat om uw ecologische voetafdruk te verkleinen en het milieu te helpen. Een ander groot voordeel is dat u geen tijd verliest in het verkeer of het openbaar vervoer, tijd die u nu daadwerkelijk kunt besteden aan uw belangrijke taken.

Een ander belangrijk voordeel van een virtueel kantoor, is de mogelijkheid om overal en altijd te werken. Virtuele kantoren zijn ideaal voor degenen die op afstand willen werken, omdat het u de flexibiliteit geeft om overal te werken - van thuis, van het strand, van het park, van waar u maar wilt. Als al uw zakelijke behoeften een internetverbinding zijn, dan is een virtueel kantoor de ideale oplossing voor u. 

U hoeft niet te investeren in een effectief kantoor, maar u kunt genieten van ons kantoor met ons secretariaat.  Eén van de belangrijkste voordelen van een virtueel kantoor is dat het veel meer kosteneffectief is dan een traditioneel fysiek kantoor. Het belangrijkste is dat u betaalt voor een prestigieus zakenadres zonder dat u de grote huurkosten hoeft te betalen die ermee gepaard gaan. 

Dit stelt u in staat om de bedrijfskosten (minder kosten is meer winst) laag te houden, omdat u de kosten van woon-werkverkeer en transport, kantoorapparatuur, onderhoud en nutsvoorzieningen, de kosten van een fulltime receptionist etc. verlaagt. Hierdoor kunt u geld besparen en uw financiën besteden waar u ze het meest nodig heeft - door ze terug te investeren in uw bedrijf.

Een virtueel kantoor stelt u ook in staat om uw bedrijf uit te breiden zonder dat u naar een groter kantoor hoeft te verhuizen. Dit is een goedkoper en stressvrij alternatief voor de traditionele uitbreiding, waarbij u moet verhuizen naar een groter kantoor met de bijkomende huurkosten.

Bij het werken vanaf een willekeurige plek bent u niet beperkt tot het rekruteren van talent in de omgeving waar uw kantoor zich bevindt. Een virtueel kantoor stelt u in staat om het beste talent aan te werven, ongeacht waar ze zich bevinden. U kunt ook meer talent aannemen zonder dat u naar een groter pand hoeft te verhuizen. Dit geeft u een veel grotere talentenpool om het beste talent aan te nemen en uw bedrijf te helpen bloeien. 

Ons virtueel kantoor pakket zorgt voor veel extra functies om uw bedrijf te ondersteunen, zodat u zich alleen op uw bedrijf kunt concentreren. U hoeft zich geen zorgen te maken over tijdrovende taken zoals het afhandelen van oproepen en het sorteren van post, aangezien de meeste virtuele kantooroplossingen dit voor u verzorgen.

Korting op vergaderzaal

Voordelen virtueel kantoor

Waarom je vennootschap best niet op je thuisadres vestigen?

Je thuisadres is een logische keuze: je bent hier vaak aanwezig en het houdt de briefwisseling gemakkelijk. Toch schuilt hier een addertje onder het gras. Een deurwaarder mag er van uitgaan dat de hele inboedel op de zetel van een vennootschap ook eigendom is van de vennootschap. Kom je in financiële problemen, dan kunnen schuldeisers dus beslag leggen op je privé-eigendom.

Huur je je woning? Dan is de kans eerder klein dat je daar een vennootschap mag vestigen. De meeste huurcontracten verbieden namelijk handelsdoeleinden, want die zijn fiscaal nadelig voor de verhuurder.

Vergaderruimte/flex ruimte

Heb jij een maatschapelijke zetel of virtueel kantoor bij ons? Geniet dan van interessante kortingen op een vergaderruimte of op een flexruimte.

Wat is een goedkoop virtueel kantoor?

Indien u een goedkoop virtueel kantoor wenst te huren raden wij u aan om te starten met ons adres plan voor 80 EUR/maand hebt u reeds : receptie en logistieke diensten; beheer van uw post; plaatsing maatschappelijke zetel;

Het adresplan is ideaal voor de ondernemer die zijn bedrijf wenst uit te breiden naar andere steden of andere landen. 

Kies uw Adresplan

Welk virtueel kantoor past bij u?
  • VIRTUEEL ADRES
  • 80 € /maand*
  • Ons ADRES PLAN is ideaal als u uw bedrijf wenst uit te breiden naar andere steden of landen. Een basisplan exclusief telefoon beantwoording.
    • Receptie en logistieke diensten
    • Beheer van uw post
    • Eigen telefoonnummer
    • 5 dagen (per maand) vast kantoor
  • ADRES
  • VIRTUEEL TELEFOON
  • 125 € /maand*
  • Lokaal telefoonnummer, dat in naam van uw bedrijf beantwoord wordt door onze professionele medewerkers in het Nederlands, Frans of Engels.
    • Receptie en logistieke diensten
    • Beheer van uw post
    • Eigen telefoonnummer
    • 5 dagen (per maand) vast kantoor
  • TELEFOON
  • VIRTUEEL GROEI
  • 180 € /maand*
  • U kunt tot 5 dagen per maand gebruik maken van een privé kantoor om te werken, mensen te ontmoeten of interviews af te leggen met klanten of leveranciers.
    • Receptie en logistieke diensten
    • Beheer van uw post
    • Eigen telefoonnummer
    • 5 dagen (per maand) vast kantoor
  • GROEI

Voorwaarden virtueel kantoor

  • korting eerste jaar zit reeds vervat in bovenstaande prijzen
    (reguliere prijs: Virtueel adres 95 €/maand | Virtueel Telefoon 145 €/maand | Start kantoor 200 €/maand)
  • prijzen zijn exclusief waarborg van 12 maanden 6 maanden voor nieuwe contracten.
  • prijzen zijn exclusief BTW

Een professioneel kantoor laat je omzet stijgen

Een verhoging van omzet, heeft vaak een stijging van winst tot gevolg! Diverse klanten van ons geven aan dat hun verkoop gestegen is met wel 40% en dat men hun winstmarge met 30% heeft kunnen omhoogtrekken. Dit enkel en alleen door een professioneel kantoor te nemen.

Bereken je winst hier gratis!

Gebruik maken van een Professioneel Kantoor laat uw winst stijgen. Met de onderstaande calculator kan u uw winst berekenen. Zo ziet u dat u de investering die u doet bij offiRent op zeer korte termijn terugverdient!

vb. 500
vb. 10
40% vb. 40%
30% vb. 30%
7000

(14 bestellingen /maand)

2100

(Toegenomen netto winst per maand)





Wanneer kerstboom zetten ?
Servicevoorwaarden