Wat is een maatschappelijke zetel

Een bedrijf kan op verschillende plaatsen activiteiten uitoefenen, maar elke onderneming heeft echter slechts één maatschappelijke zetel. De maatschappelijke zetel van een bedrijf is het officiële adres van de onderneming, waar alle officiële briefwisseling toekomt.

Als u een maatschappelijke zetel huurt, kan u gebruik maken van ons zakelijk adres als uw maatschappelijk zetel, maar huurt u geen fysieke kantoorruimte. Voor slechts 80 euro per maand heeft u een officieel adres voor uw bedrijf.

Waarom een maatschappelijke zetel huren ?

Nieuwe technologieën maken het mogelijk dat steeds meer zelfstandigen en startende ondernemers vanuit thuis werken in plaats van op een kantoor. Het kan daarentegen nog steeds interessant zijn om in dergelijke gevallen een representatief business adres mee te geven aan klanten en partnerbedrijven

De redenen om een maatschappelijke te huren zijn voor ieder bedrijf anders echter we noemen er hier een aantal op:

  • een bedrijf wil een lokale zetel verankerd in de regio;
  • Een virtueel kantoor bij offiRent staat professioneler dan een thuisadres;
  • een startende zelfstandige wil geen klanten aan zijn huis, maar kiest voor een klassevolle uitstraling op zichtlocatie;
  • Het voorkomt een grote poststapel. Zeker als jij veel post verwacht, is het niet heel handig als je thuis een kleine brievenbus hebt;
  • De post wordt door door ons gesorteerd; dat bespaart tijd;
  • Woon je zelf in het buitenland dan kun je er voor kiezen je post als PDF per mail te ontvangen. Zo kun je je post lezen op je laptop of je smartphone;
  • Je post kan hiernaast gebundeld worden en doorgestuurd worden naar (tegen geldende posttarieven) naar een adres van jouw keuze, zo hoef je zelfs je post niet meer komen uit te halen;

Post doorsturen per mail vanuit je maatschappelijke zetel naar je eigen mailbox

Zo kunnen wij bij offiRent je post doorsturen per mail.  Dadelijk bij het binnenkomen word je post ingescand en naar het email adres van je keuze doorgestuurd.  Natuurlijk worden de originele stukken bewaard.   Op de enveloppe schrijven wij duidelijk op welke dag en welk uur we de post gemaild hebben.  Op deze manier kun jij het makkelijk opvolgen.

Goede afspraken maken goede vrienden.

Niet iedereen vind het leuk dat zijn post geopend wordt, daarom stellen we op voorhand een duidelijk contract op, tussen uw onderneming en onze onderneming. Indien u uw post niet per PDF wenst te ontvangen, dan kan deze in gesloten omslag naar u verstuurd worden. Misschien hebt u er geen probleem mee dat post van leveranciers en klanten geopend wordt maar deze van de bank hebt u liever niet ? Geen probleem, dit is natuurlijk ook een mogelijkheid.

Wijziging maatschappelijke zetel in de KBO

Je moet niet alleen je klanten en/of leveranciers op de hoogte brengen wanneer je je maatschappelijke zetel wijzigt.  Ook de officiële instanties willen je nieuw adres kennen, hiervoor dien je dan een adres wijziging te doen via het KBO.  Hier kunnen wij je in bijstaan, of dit kan door je boekhouder gedaan worden.

Toch een fysiek kantoor nodig ?

Bij offiRent gaan we een stapje verder.  We geven je immers bij een maatschappelijke zetel een flexplek gratis tot 2 uur per maand (op basis van beschikbaarheid en niet overdraagbaar naar een volgende maand).  Indien je later toch meer behoeft hebt aan een vast kantoor of je flexplek vaker nodig hebt dan deze 2 uur per maand dan kunnen we hier zeker over praten.

Lezen 4240 times